Je při hodnocení diplomky důležitější forma, nebo obsah?
Obsah by měl mít přednost před formou. Přesto však diplomka, která nerespektuje "standardy", budí nedůvěru a mnohem častěji se pak v ní někdo "rýpe".
Obsah by měl mít přednost před formou. Přesto však diplomka, která nerespektuje "standardy", budí nedůvěru a mnohem častěji se pak v ní někdo "rýpe".
Někdy se může názor vedoucího lišit od názoru vyučujících na semináři. Jak v takových případech postupovat a komu dát za pravdu?
Co dělat, když vám oponent nedoporučí práci k obhajobě, vytkne vám nesplnění cíle, příliš mnoho sekundárních citací a neaktuální zdroje?
Být oponentem diplomové práce není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Oponent si místo nadávek zaslouží spíše obdiv, uznání a slova díků.
Občas mají vedoucí s oponentem úplně rozdílné posudky. Co dělat v případě, kdy vedoucí hodnotí diplomku "A" a oponent "F"? Dá se to zvládnout u obhajoby?
K obhajobě diplomové práce můžete jít i s jedním nedoporučujícím posudkem. Kritika - i špatný posudek od oponenta nebo od vedoucího - může být vaší výhodou.
U státnic mám obvykle na čtení maximálně 2-3 minuty. Takže, které kapitoly diplomové práce si stačím pročíst, proč si je vybírám a jaké (ne)čtu?
Na některých vysokých školách si můžete sami vybrat (navrhnout) oponenta diplomové práce. Jaké to má výhody a nevýhody?